Werkwijze
Vrijzon B.V. is een specialist op het gebied van duurzame-energiesystemen voor particulieren en mkb-bedrijven. Met onze ervaring die wij de afgelopen jaren hebben opgebouwd, weten we als geen ander hoe belangrijk het is om de processen zo duidelijk mogelijk in kaart te brengen. Een standaard werkwijze met een logisch stappenplan helpt zowel de klant als Vrijzon en voorkomt misverstanden.
De werkwijze van Vrijzon in een stappenplan
- Oriëntatiefase; als bezoeker van onze website bent u zich aan het oriënteren en zoekt u naar meer informatie over onze duurzame-energie systemen. Wat voor type omvormer? Welk type zonnepanelen? Eventueel kiezen voor Power Optimizers? Wat voor airco? Hoeveel kW? Wat voor type laadpaal met welk laadvermogen? Allemaal vragen die belangrijk zijn bij het maken van een keuze.
- Aanvraag indienen; De volgende stap is het indienen van een aanvraag door je gegevens achter te laten. Aan de hand van deze gegevens kunnen de adviseurs van Vrijzon globaal (via de satellietbeelden) een inschatting maken van de situatie.
- Contact opnemen; Nu onze adviseur een globaal beeld heeft van de situatie, wordt er binnen enkele weken contact opgenomen. Het luisteren naar de wensen van de potentiële klant en het verstrekken van meer informatie aan de klant, staan hierbij centraal. Als laatst maakt de adviseur graag een afspraak om bij u langs te komen op locatie. Vrijzon kiest voor een persoonlijke aanpak om de klant beter te leren kennen, maar ook om later verrassingen te voorkomen.
- Persoonlijk advies bij u op locatie; Onze adviseurs komen op de afgesproken datum en tijdstip langs om de situatie beter in kaart te brengen. Allereerst legt de adviseur het PV-systeem, airco of laadpaal verfijnd uit en luistert naar wat de potentiële klant belangrijk vindt. Vervolgens legt hij de situatie vast door foto’s te nemen van:
PV-systemen: het dakvlak, de meterkast en de plek van de omvormer. Daarbij kijkt hij naar het kabeltraject; A: van de zonnepanelen naar de omvormer en B: van de omvormer naar de meterkast. Dit is een belangrijk aspect omdat elke woning anders in elkaar steekt. Ook worden eventuele verrassingen voor onze installateurs voor 95% voorkomen. Vrijzon staat niet voor niets voor persoonlijk advies, betrouwbaarheid en uitstekende service.
Airco’s: De plek(ken) van de binnenunit / buitenunit, inschatting van de ruimtes, het kabeltraject mits nodig, de meterkast en eventuele verdere bijzonderheden
Laadpalen: De plek van de laadpaal, de meterkast, het kabeltraject naar de meterkast en eventuele verdere bijzonderheden.
- Offerte; Aan de hand van de in kaart gebrachte gegevens gaat de adviseur aan de slag met de offerte. Deze ontvangt u vaak binnen 5 werkdagen van de adviseur per e-mail.
- Opdracht; Nadat de offerte is ondertekend, is er een opdracht tot stand gekomen tussen Vrijzon en de klant!
- Werkvoorbereiding; Wij gaan aan de slag met het bestellen van de te leveren materialen en slaan dit op in ons magazijn. Ook maken wij ter voorbereiding voor onze installateurs een uitvoeringsdocument, zodat zij een beter beeld krijgen van de situatie.
- PV-systemen – energieleveren.nl; Na ca. 2 weken krijgt de klant per e-mail een bericht over het aanmelden van het zonne-energie systeem op energieleveren.nl. In de e-mail staat precies de informatie die benodigd is het voor invullen van de gegevens. Let op: het aanmelden is persoonsgebonden. De klant dient dus ook zelf een inlognaam met wachtwoord aan te maken.
- Planning; Een aantal weken van tevoren nemen wij contact met je op voor het plannen van een datum om het PV-systeem, airco of laadpaal te komen installeren.
- Installatie systeem; Onze installateurs komen volgens planning op de afgesproken datum en tijdstip bij de klant op locatie voor de installatie. Indien mogelijk bespreken zij vooraf nog even wat de bedoeling is met de klant. Dit ook weer om misverstanden te voorkomen.
- Facturatie (100% achteraf); Nadat het systeem compleet is opgeleverd en de klant 100% tevreden is over de installatie, krijgt u per e-mail de factuur toegestuurd (100% achteraf).
- Service; Het kan wel eens voorkomen dat een product defect raakt, maar dit hopen wij natuurlijk niet. Mocht dit toch zo zijn, proberen wij dit naar tevredenheid met de klant op te lossen.